SEO a úspešný (navštevovaný) e-shop
Prakticky pre každý web je dôležitá návštevnosť. Ideálne rastúca, čo je možné dosahovať jeho zviditeľnením pre čo možno najväčšiu skupinu potenciálnych zákazníkov. Z tejto návštevnosti následne vznikajú požadované konverzie.
A pre aké weby by mal byť tento proces prioritným, keď nie predovšetkým pre e-shopy?
Respektíve pre stránky, ktorých základom je predaj rôzneho tovaru alebo služieb. E-shop môže byť z tohto hľadiska dokonca efektívnejší (navštevovanejší), než kamenná predajňa. Nie je obmedzený veľkosťou fyzického priestoru a ani adresou. Môže ho navštíviť prakticky ktokoľvek, kto používa internet, ideálne však záujemca danej tematiky, ktorou sa tento digitálny obchod zaoberá.
Lenže, najskôr sa o existencii tohto internetového obchodu musí potenciálny záujemca dozvedieť a musí mu byť nejakým spôsobom (prirodzene) vnútený.
PPC kampaň, registrácia v cenových zrovnávačoch, aktivita na sociálnych sieťach,… sú všetko efektívne kroky, ale pre plnohodnotný výsledok musí prísť na rad takisto seo optimalizácia e-shopu.
Dostávame sa do bodu, ktorý je vlastne veľmi podstatný a určite by sa nemal podceniť. Som bežný užívateľ a zaujímajú ma napríklad herné konzoly s príslušenstvom. Pravdepodobne nechýba veľa a o chvíľu si niečo z tejto kategórie kúpim. Medzitým však s najväčšou pravdepodobnosťou využijem internetové vyhľadávače, danú tematiku si „vygooglim“, chcem sa dočítať určité rady, ktorý produkt uprednostniť, niečo o silných a slabých stránkach, dizajne,… nejdem teda ešte priamo kupovať.
Lenže ak zadám do vyhľadávača určitý pojem, čo nevidím. Prvé stránky a prvých 15 odkazov sú vlastne okrem iného webmi, ktoré poskytujú potrebné info, ale takisto možnosť konkrétny produkt priamo kúpiť. Sú tak medzi nimi aj e-shopy. Nechýba veľa a ponúkaný produkt alebo niečo z danej tematiky si tak zrejme kúpim, minimálne sa o daných stránkach dozviem.
- Vznikne návštevnosť alebo priamo požadovaná konverzia (objednávka).
- SEOsa zaoberá optimalizáciou stránky pre internetové vyhľadávače, aby dosahovala čo možno najvyššie a tým pádom najviditeľnejšie umiestnenie vo výsledkoch hľadania.