Podnikanie na Youtube
Youtube ako platforma sa osvedčilo nielen v schopnosti prenášať videá na internet, ale aj ako prostriedok na zárobok. Dnes sa už dá zarobiť na reklamách Googlu, na Facebooku a je prirodzené, že takáto príležitosť sa dá využiť aj na Youtube. Vedzte, že to nebude vôbec ľahké a bez patričného odhodlania vás to nebude baviť.
Kto je Youtuber?
Možno ste už tento výraz počuli, možno nie. Kedysi možné iba v zahraničí, dnes realita na Slovensku. Youtuber je vlastne človek, ktorý tvorí určitý obsah. V tomto prípade sú to videá. Samozrejme, nie všetci, čo pridajú video na Youtube dostanú z toho nejaký zisk. Spoločnosť si chce byť istá kvalitou obsahu, preto sa dá zarobiť na vašom kanáli, až keď vaše videá bude odoberať tisíc ľudí. Vtedy sa môžete zapojiť do biznisu.
Ako to funguje?
Okrem živnosti, ktorú si na Slovensku musíte založiť, urobiť zárobok na Youtube si vyžaduje veľa práce, ale aj času. Váš plat pozostáva z toho, koľko ľudí uvidí vaše video, ale aj to, koľko času pri tom strávia. Youtuberi si zarábajú vďaka reklamám, ktoré sa spustia na začiatku či v strede ich videa. Za jedno vzhliadnutie toho nie je veľa, no ak sa nazbiera aspoň pol milióna, je už číslo pochopiteľne vyššie. Okrem tohto klasického zárobku, môžete podporovať rôzne firmy, ktoré spomeniete vo svojich videách. Zato vám zaplatia. Samozrejmosťou je zmluva. Často ľudia nakrúcajú videá za účelom predať svoj produkt. Ak chcete vydať knihu, či podporiť marketing v inej oblasti vášho podnikania, Youtube je tá správna platforma.
Ako to dokázať?
Možno sa vám zdá všetko veľmi zložité. Ak však vážne rozmýšľate nad touto kariérou, základom je kvalitný obsah. Nezabudnite si určiť cieľovú skupinu, pre koho budú videá určené. Takisto budete musieť zainvestovať do techniky. Dobrá kamera, mikrofón a osvetlenie, k tomu prirátajte cenu výkonného počítača na strihanie videí. Samozrejmosťou je originálnosť, ale aj úprimnosť. Často jednoduché videá propagujúce najnovšie trendy v líčení sú najviac pozerané.