Legendárne autá
Bugatti Type 57SC Atlanticmá jeden z najrevolučnejších návrhov karosérie automobilu. S týmto prichádza obrovská cena za toto vozidlo. V súčasnosti môžete jeden typ 57 predať až 30 000 000 libier. To je naozaj ohromná suma. Za tento krásne plynulý a inovatívny dizajn zodpovedal Jean Bugatti, ktorý bol synom zakladateľa spoločnosti. Mnoho ľudí tvrdilo, že tento model bol v skutočnosti prvý supercar na svete. Typ 57 mal najvyššiu rýchlosť 123 km za hodinu, čo bolo v roku 1936 mimoriadne pôsobivé.
Keď bolo Porsche 959 uvedený na trh v roku 1986, bolo považované za najrýchlejšie vyrábané vozidlo na svete.Model 959 mohol dosiahnuť pôsobivú rýchlosť 197 km za hodinu. 959-tka bola pôvodne navrhnutá ako rally automobil, ktorý súťažil v etapách rally skupiny B a neskôr vyhrala rally Paríž -Dakar. Okrem toho bola 959-tka prvý automobil, ktorý má zabudovaný monitorovanie tlaku vzduchu a aktívne zavesenie, ktoré malo absorbovať nárazy na ceste, nehovoriac o systéme zdvíhania nápravy.
Tu je neslávne víťazné auto v 60. rokoch 20. storočia v Le Mans. Henry Ford naozaj chcel mať auto na legendárnom závode Le Mans. Ford s týmto model skutočne zaujal. Svoje problémy mali na začiatku, ale nakoniec vyhráli Le Mans dvakrát a toto bolo prvé auto, ktoré vyhralo preteky viackrát. Ak sa na to pozriete teraz, Ford GT odišiel v histórii ako veľmi žiaduce auto.
Som si istý, že všetci poznáte – Quattro – systém pohonu všetkých štyroch kolies od Audi, ktorý dodnes používajú vo svojich autách. Už v 80. rokoch spoločnosť Audi vyrobila model Quattro, ktorý mal byť pôvodne automobilom rally. Ukázal sa ako veľmi úspešný. Toto auto bolo prvé kde, výrobca zmiešal pohon všetkých štyroch kolies s turbodúchadlom. Auto malo 2,1 l 5 valcový motor, ktorý produkoval 197 koní.
Nemohol som vytvoriť zoznam bez zahrnutia legendy, ktorá je McLaren F1. Toto auto bolo vyrobené z množstva materiálov, medzi ktoré patrí uhlíkové vlákno, titán, zlato, horčík a dokonca aj kevlar. Preto je stále ľahšie ako väčšina dnešných supercarov s hmotnosťou iba 1 138 kg. V roku 1998 tiež prekonal rekord pre najrýchlejšie produkčné vozidlo na svete rýchlosťou 240 km / h.