Známky cenového prímeria tlačia Lyft, a vyššie pre Uber
Náznaky spoločnosti Lyft, že jej konkurencia v oblasti krku s americkým rivalom Uber v jazde po krku sa zmierňuje, môže byť pre zákazníkov zlou správou, ale vo štvrtok poslala akcie obidvom spoločnostiam výrazne vyššie.
Keď sa Uber nastaví na hlásenie po uzavretí Wall Street, analytici boli nadšení, že Lyft zvýšil tržby v druhom štvrťroku o 72 percent a ich tvrdenie, že vyššie výdavky za jazdca – čítanie vyšších cien – by ťahalo tržby za tretí štvrťrok aj za celý rok nad očakávania trhu.
Finančný šéf Brian Roberts uviedol, že rok 2018 bol pre Lyft pravdepodobne najvyššou stratou a že ceny sa stali „racionálnejšími“, čo znamená, že organizácia by mala minúť menej na neustále propagácie s stimuly, ktoré spoločnosť Uber použila na získanie trhového podielu.
Najmenej deväť brokerských firiem zvýšilo svoje cenové ciele na akciách Lyft v reakcii na najvýhodnejšie s Credit Suisse s cenovým cieľom 96 dolárov.
Akcie firmy LT vyskočili o 8 percent na 64,99 dolárov v obchodoch pred zvoncom, zatiaľ čo akcie firmy UR vzrástli o 4,2% na 41,35 dolárov, pretože obchodníci sa domnievajú, že jej výsledky prinesú podobnú správu.
„Aj keď LT naďalej vynakladá agresívne úsilie na rôzne iniciatívy, konkurenčný tlak na stimuly jazdcov na zdieľanie jadra je stále na ústupe, čo je v súčasnosti znamením racionálneho duopolu medzi LT a UR,“ uviedli analytici organizácie PiperJaffray.
„Veríme že LT bude v nasledujúcich 10+ rokoch katalyzátorom s prínosom pre rast zdieľania a autonómnych technológií.“
LT a väčší konkurent Uber, stratové, historický poskytli hlboké zľavy, aby prilákali jazdcov. Obavy spoločnosti Wall Street nad súvisiacimi nákladmi od začiatku ich akciového trhu začiatkom tohto roka prinútil akcie znížiť.
Analytici organizácie Canaccord uviedli, že nárast výnosov na LT v tomto štvrťroku o 22% sa zdal byť oveľa viac poháňaný znížením stimulov, ktoré dáva zákazníkom, ako akýmkoľvek zvýšením počtu jazdcov.