Ako správne nastaviť ceny svojho tovaru
Predajom vlastnoručných výrobkov si dokážete pekne finančne prilepšiť. Dnes sa spoločnosť vracia opäť k tomu, že ručná práca je cenená nadovšetko. Takto to samozrejme bolo v podstate vždy. Lacný tovar, však v posledných rokoch predbehol, kvalitnú a poctivú prácu. Ak ste sa pre takéto podnikanie rozhodli aj vy, jednou z prvých vecí, ktoré potrebujete vyriešiť je cena vašich výrobkov. Ak v tomto smere urobíte chybu, môžete prísť o všetky svoje peniaze a z vysnívaného podnikania nebudete mať nič.
Nízka cena nepredáva
Väčšina ľudí má niekde v podvedomí zakódované, že lacný tovar sa bude automaticky predávať viac. To však v skutočnosti nie je úplne pravda. Príliš nízka cena, môže zákazníkov práve naopak, doslova odradiť. Pýtate sa prečo? Pretože takýto tovar zaváňa nekvalitou, prečo by predsa niekto predával obraz, ktorý maľoval pol roka za pár eur? to nedáva logiku. Príliš nízke ceny, teda ne len že ochudobnia vašu peňaženku, no môžu aj odradiť potencionálnych zákazníkov.
Osobný prieskum trhu
Pred tým, ako si stanovíte konečnú cenu za vaše výrobky, nie je na škodu malý prieskum trhy. Poobzerajte sa po internete, alebo priamo po predajniach, za akú cenu sa predávajú podobné produkty. Tak si budete vedieť vytvoriť lepšiu predstavu o cenovej relácii, v ktorej sa môžete pohybovať.
Aby ste neprerobili
Alfou a omegou pri tvorbe cien, by mali byť vaše náklady. Tie si spočítajte do posledného centu. Ak vyrobíte napríklad veniec a za materiál zaplatíte desať eur, predajná cena musí byť jednoznačne vyššia. Rozdiel medzi nákladmi a predajnou cenou, je práve totiž váš zárobok. Ak by ste takýto predmet predávali za jedenásť eur, zarobili by ste iba euro, ak za osem, tak ste práve dve eurá prerobili. Preto si vždy najprv spočítajte svoje reálne náklady na výrobu a následne k tejto sume prirátajte vašu prácu.