E-shop na mieru alebo aké dôležité je prichystať zákazníkom komfortné prostredie
V súčasnosti sa stáva takmer pravidlom, že každá kamenná predajňa alebo skrátka viaceré podnikateľské činnosti poskytujú svoju ponuku rovnako online, respektíve prostredníctvom svojich internetových predajní. Tento krok má v súčasnosti logické vysvetlenie, veľa ľudí totiž v prípade záujmu o nejaké služby alebo konkrétny produkt najskôr prehľadá internet. Zistia potrebné informácie, porovnajú ceny, no zároveň majú k dispozícii hneď niekoľko e-shopov či webov, kde môžu priamo vytvoriť objednávku. Tým prebehne požadovaná konverzia.
Internetová predajňa či webová stránka však musí mať potenciál zaujať. Najskôr musí byť viditeľná v internetových vyhľadávačoch alebo katalógoch, no takisto musí potenciálnemu návštevníkovi prichystať príjemné prostredie. Komfortnú rýchlosť načítania, prehľadnú orientáciu, atraktívny dizajn.
V tomto smere môžeme využiť pomerne jednoduchú alternatívu, a to e-shop na prenájom. Súkromnejším, no zložitejším riešením je open-source platforma, ktorá však vyžaduje odborné programovanie. Do tretice najznámejšou a sympatickou voľbou je e-shop na mieru.
V tomto treťom a zrejme najprístupnejšom bode je ale vhodné mať premyslené rôzne detaily už vopred. To znamená mať premyslený systém predaja, funkcionalitu stránky, konkrétnejšie ciele, prezentáciu nových produktov, komunikáciu so zákazníkmi, budovanie povedomia o vašej značke, spoluprácu s kuriérskymi službami,… pokiaľ tieto podstatné veci máte spísané a premyslené, následne už zostáva „len“ zhotoviť dizajnovo atraktívny, rýchly a responzívny web. Takisto sa pustiť do SEO optimalizácie, aby bola konkrétna webová stránka čo najviac viditeľná v internetových vyhľadávačoch, akými sú napríklad Google alebo Seznam. Ako vieme, práve z nich pramení vysoká návštevnosť.
Ak sa teda záujemcovia o dané služby dostanú na vašu stránku, nemala by ich odradiť. Musí predstavovať pohostinné prostredie, prehľadné prevedenie, rýchle načítanie, v súčasnosti určite neuškodí ani jej prispôsobenie pre mobily alebo tablety. Takisto formuláre vedúce ku konverziám musia byť zrozumiteľné a návštevníka navigovať správnym smerom.
- Častokrát stačí detail, isté nedorozumenie, neprehľadnosť vytvorenej objednávky či formulára a užívateľ uprednostní návštevu konkurenčného webu.